A Lot Like Love

Lektionen är rättskunskap. Samtidigt som vår ointressanta(vad vet jag om ointressant? Jag har aldrig brytt mig om annat än hans polisong-liknande skägg) magister Stefan pratar på om allt mellan himmel och jord så sneglar jag försiktigt åt ditt håll. Du sitter rakryggad i stolen och lyssnar ingående på vad Stefan talar om, just vid det tillfället håller han ett tal om rättegångar. Men jag hör ingenting, mina tankar på dig överträffar vad rättskunskaps-Stefan står och predikar om.

Jag ler inombords när jag ser in i dina ocean-djupa ögon, samtidigt försöker jag få upp min mobil ur väskan, utan att släppa blicken. När jag till slut fått upp mobilen ringer jag 112 och dom kör in mig på psykhemmet i mjölbo. Ok, glöm den sista meningen, det stavas I-R-O-N-I. Åter till storyn...efter ett par minuters tittande på dig så vänder du hastigt med huvudet mot mitt håll, du ser in i mina ögon och jag känner hur det hettar till på mina kinder, jag kan inte låta bli att rodna(:$). När jag hör ordet rodna tänker jag på Rodi by the way. Jag låter mina händer falla handlöst mot golvet innan städerskan går och sopar upp de efter skolan. Jag tänker på framtiden, om jag någonsin kommer att få den där killen som har samma initialer som runescape-förkortningen... jasmin


Kommentarer
Postat av: sarah

tack så mycket :D

2010-08-31 @ 09:55:52
URL: http://saraah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0